S-a întâmplat la Dacia și Ford, în 2022: cu ce se laudă constructorii din România, până acum
Raportul ACAROM privind producția de vehicule a României în februarie arată o creștere cu 12% a asamblării de modele Dacia și Ford față de aceeași lună a anului trecut
Conform Asociației Constructorilor de Automobile din România, în februarie 2022, au fost produse în România 44.111 autoturisme Dacia și Ford, în creștere cu 12% față de a doua lună din 2021, atunci când erau asamblate 39.372 unități.
Din totalul producției aferente lunii februarie, 24.878 de unități au fost produse în uzina Automobile Dacia de la Mioveni și 19.233 unități la fabrica Ford de la Craiova.
În luna anterioară, ianuarie, datele ACAROM arată o producție de 35.171 autoturisme, în scădere cu 8,48% față de aceeași lună din 2021 (38.431 unități). 15.816 de unități dintre mașinile asamblate în ianuarie au purtat marca Dacia și 19.355 unități marca Ford.
În total, în primele două luni din 2022, producția de autoturisme Dacia și Ford din România a atins volumul de 79.282 unități, în creștere cu 1,9% față de perioada similară din 2021. Din totalul vehiculelor asamblate în ianuarie și februarie în România, 40.694 au fost Dacia și 38.588 Ford.
În 2021 au fost asamblate în România, în total, 420.755 de vehicule, cu 3,96% mai puține decât în 2020.
Ford își oprește afacerile din Rusia
Ford Motor, ca răspuns la invazia Ucrainei de către Rusia, a declarat că și-a informat partenerii că suspendă imediat operațiunile în Rusia până la o nouă notificare.
Compania a spus că nu are operațiuni semnificative în Ucraina.
Ford a mai spus că Ford Fund face o donație de 100.000 de dolari către Fondul de ajutor umanitar Global Giving Ukraine pentru ajutor umanitar pentru a ajuta cetățenii și familiile ucrainene strămutate.
„Noi, cei de la Ford, suntem profund îngrijorați de invazia Ucrainei de către Rusia și de siguranța poporului ucrainean”, a declarat directorul general Ford, Jim Farley, pe Twitter.
Odată cu această decizie, Ford se alătură unui grup în creștere de companii care părăsesc Rusia sau întrerup operațiunile, inclusiv General Motors, BMW, Volkswagen și Volvo. Marii producători de petrol BP și Shell, împreună cu jucători proeminenți din alte sectoare, precum Apple, au făcut mișcări similare.